Niekedy sa reklamácií nevyhnete, a treba ju riešiť

Vybavenie reklamácie nepratí medzi záležitosti ktoré vidia obchodníci radi. A niet sa čomu diviť. Už len samotná predstava že im niečo stálo na skade kým a to predalo zákazníkovi a teraz je to späť je strašná. Preto sa niet čomu diviť že poniektorý obchodníci jednajú ako jednajú. Na druhej strane to nič nemení na tom že sa jedná o ich nielen morálnu ale dokonca aj zákonnú povinnosť pri predaji niekedy nie práve najkvalitnejších výrobku. Je preto jedno či sa tu budeme baviť o kamennej alebo internetovej predajni. Dokonca ani to že ste si to kúpili niekde na trhu nie je výhovorka. Množstvo ľudí si stále neuvedomuje že majú nárok na vrátenie peňazí takmer za čokoľvek. Od nákupu pokazených potravín po reklamáciu nevhodného darčeka trebárs na Vianoce. Predavačka na trhovisku.jpg
 
Každý by mal vedieť načo má nárok a naopak načo nemá nárok. Na to stačí ak budete jednoducho dodržiavať tieto zásady. Pretože na vybavenie reklamácie platí lehota 30 dní  od prevzatia tovaru a jej posunutie je možné iba ak posledný deň pripadá na víkend alebo štátny sviatok.
 
Vybavením vašej reklamácie sa všeobecne rozumie
 

  • Odovzdaním opraveného tovaru späť vám
  • Výmenou tovaru ak oprava nieje možná
  • Vrátením kúpnej ceny tovaru
  • Vrátením zostatkovej ceny tovaru
  • Vyplatenie primeranej zľavy 
  • Písomné prevzatie výrobku
  • Prípadne odôvodnené zamietnutie reklamácie

 Predavač ovocia a zeleniny.jpg
 
Ako ste mali možnosť si práve prečítať nie je to iba o svojvôli jednej či druhej strany. No hoci by sa teraz mohlo zdať že má zákazník na vrch, nie je to tak. Pretože hoci má právo žiadať späť peniaze ak tovar nemá určite parametre ktoré mu predajca sľuboval. Ten mu môže ale aj nemusí vyplatiť späť celú sumu za ktorú bol tovar kúpený. V niektorých prípadoch sa predajcovia vyhovárajú na to že je treba tovar vrátiť späť aj s nepoškodeným obalom. No tu si treba uvedomiť že záruka vrátenia výrobku sa vzťahuje na výrobok a nie jeho krabicu. Preto si treba pozorne prečítať reklamačný poriadok a ak je to možné tú krabicu na chvíľu odložiť niekam bokom. Nikdy neviete či ste si práve vy nekúpili mačku vo vreci.